Het verhaal gaat

Vindt u het boeiend en  inspirerend om met anderen in gesprek te zijn over geloven en de bijbel? Dan is deze activiteit wellicht iets voor u!

We zijn een gesprekgroep van mensen met verschillende achtergronden: protestants, katholiek, actieve kerkganger of iemand die weinig in de kerk komt, maar wel heel bewust bezig is met geloven, de bijbel en alles er om heen. We lezen het boek: “Het Verhaal gaat…” van ds. Nico ter Linden, deel 6: De verhalen van Lucas en Johannes. Vooraf lezen we twee hoofdstukken thuis, om de beurt vatten we een hoofdstuk samen, vertellen over dingen die ons opvielen en ons bezig hielden, soms over achtergronden van de verhalen of stellen een vraag waarover we in de groep dan verder praten. Verder verzorgt iemand steeds een inleiding: een krantenartikel, een gedicht, een Bijbeltekst, een lied. Ook dit geeft vaak aanleiding tot een diepgaand gesprek.

Nieuwsgierig geworden? Doe dan mee! En natuurlijk mag u ook gewoon een keer vrijblijvend komen kennismaken of deze gespreksgroep iets voor u is.

Door:     Da. Janneke Ruijs
Plaats:  De Serre
Datum: Start 28 augustus 2023, vervolgens elke laatste maandag van de maand.
Tijd:      14.00-16.00 uur

Lezen:  per keer meestal twee hoofdstukken, maar voor de bijeenkomst in augustus 2023: deel 6: hoofdstuk 79.